Världens vackraste 4-åring!

 
Idag fyller min lilla flicka hela fyra år. Det låter så stort i mina öron. Fyra år!
 
Vi har haft ett lågmält kalas med bara familjen och barnens faster som kom igår kväll. Det var meningen att lite fler nära och kära skulle komma, men sjukdomar och annat kom i vägen. På sätt och vis var det ganska skönt med en lugnare kalasdag - det är inte så ofta vi har lediga dagar med bara lilla familjen. Vi har inte orkat baka och fixa så mycket själva. Kerstin ville ha blåbärstårtan från Maxibageriet och sedan köpte vi frysta kanelbullar och chokladfingrar och så bakade Emanuel och barnen fantastiska chocolate chip cookies. Det räckte för ett festligt fika! Och temat på kalasdagen var såklart Spiderman, som manifesterades i vimplar, tallrikar, muggar och servetter. Himla bra grej med engångsartiklar på barnkalas - särskilt för en trött småbarnsfamilj utan diskmaskin.
 
Kerstin fick många fina presenter. Några av de hetaste sakerna på önskelistan som hon packade upp var en radiostyrd polisbil och ett förstoringsglas. Polisbilen är egentligen liiite för svår för hennes ålder...från 8 år står det på paketet. Och ja -  aningen svårstyrd för en 4-åring, men ibland vill man bara att hon ska få det hon önskar. På gott och ont. 
 
 
Älskade unge! Vilken nåd och välsignelse att du kom till oss, den där vinterdagen för fyra år sedan. Skörstark är ordet som kommer till mig när jag tänker på dig. Du vet vad du vill och du vet vad du tycker om. Du är din alldeles egna lilla person, och du är dig själv så mycket som man bara kan vara. Du har ett stort hjärta, särskilt för dina syskon, och du har en känslighet som jag försöker vårda så gott jag kan. Grattis på din stora dag, älskade, älskade Kerstin!
 
 
Foton: Emelie Strandh