Träbröllop!

Idag har vi, min Emanuel och jag, varit gifta i fem freaking år! Det känns som jättelänge? Samtidigt som väldigt lite med tanke på att tre barn har kommit till världen på samma tid. 
 
Min älskade, älskade man! Jag har planerat en date som han inte har en aning om (hoppas jag!). Min kompis kommer och barnvaktar och jag har bokat bord på en restaurang som vi aldrig har ätit på och fixat biobiljetter till Arrival. Kanske inte mitt främsta val av film, men utbudet var inte så stort om vi skulle hinna äta först. Men jag är ganska säker på Emanuel vill se den och den har fått över 8.0 på IMDB, så den är säkert sevärd även för mig. Vad roligt det ska bli att överraska honom! 
 
Senast jag försökte mig på en överraskning var ganska länge sedan, 2011 bestämt. Då hade jag köpt biljetter till Red Hot Chili Peppers i födelsedagspresent. Problemet var bara att av någon anledning var jag inte diskret nog. Jag hade fyllt i hans Sj Prio-kort när jag köpte tågbiljetterna, och detta hade han fått information om och lyckats snoka reda på att RHCP spelade i Stockholm samma datum. Så trist - för mig. Han var lika glad ändå såklart, om än en ganska lam fejkad reaktion på vad jag tyckte var min största bedrift i relationen dittills.
 
Hur som, hoppas jag lyckas bättre denna gång! Och ja, jag har varit usel på överraskningar i vårt fem år långa äktenskap. Vill skylla på dimman man äntrar in i när man får småbarn, men jag har nog också bara behövt få tummen ur.
 
 
 Foto: Emelie Strandh