Helgen

Barn + pappa var på bio på lördagen och såg den nya Disney-filmen, hela familjen fikade på stan (vilket är typ vår älsklingssyssla), vi åt middag hemma hos nya vänner och på söndagen åkte vi till Söderköping där Emanuel predikade och sedan vidare till Linköping för häng hos några gamla vänner. Jag älskar när man får träffa vänner! Umgås med andra vuxna, ja tack! 
 
Helgen var så mycket bättre än veckan i övrigt, ett andningshål, men när jag promenerade genom stan igår kväll kändes det ändå tungt. Någon som känner igen sig i att oftast när det känns sådär riktigt mödosamt så väntar något gott eller rentav fantastiskt runt hörnet? Jag hoppas att det är så. Jag hoppas att vi ska få positiva besked (av vilket slag som helst!) och jag hoppas att vi får lite mer sol den här veckan. Det var gråmelerad himmel hela förra veckan och jag tror att det kanske påverkar mitt mående mer än jag vill erkänna.
 
Förresten, när vi satt i bilen mellan Söderköping och Linköping så överhörde jag min lilla tvååring som satt och hittade på historier för sig själv:
 
"Först puttade Hasselmusen Darth Vader. Sedan puttade Darth Vader Hasselmusen. Då kom en dinosaurie och åt upp Hasselmusen! Då puttade Dart Vader dinosaurien". 
 
Alltså hur gulligt är det inte? Det är ganska upenbart hur barnen bearbetar det som pågår runt omkring dem med hjälp av lek och fantasi. Det är ganska mycket puttning mellan syskonen som ni förstår, de håller på att lära sig hur man sätter gränser för sig själv och hur man respekterar andras gränser. Jag känner igen mig så mycket i Tryggves fantiserande, sådär höll jag på hela tiden när jag var barn. Det kanske alla barn gör?
 
En liten krulltott och nybliven tvååring i somras!